طب سوزنی و آلرژی

بهار، آلرژی و طب سوزنی

شروع بهار در کشورهای دارای عید نوروز دارای شور و شوق وصف ناپذیری است. سرسبزی طبیعت و شروع دید و بازدیدها از یک طرف و گرفتن عیدی از بزرگترها، خاطرات فراموش نشدنی هر ساله است. از طرف دیگر برای عده ای از مردم طعم شیرین این خاطرات با شروع علایم آلرژی فصلی ممزوج شده است. و چه ترکیب ناخوشایندی است.

بهار، آلرژی و طب سوزنی
بهار، آلرژی و طب سوزنی

هر کسی برای درمان این مشکل به راه های مختلفی متوسل می شود. و چه کسی است که نداند حل همین مشکل بظاهر ساده چقدر می تواند مشکل باشد.

چینی ها هم از زمان های بسیار دور با این مشکل مواجه بوده و درمان های مختلفی برای آن در نظر گرفته اند. از جمله سوزن زدن به نقطه ای در قله گوش که آنرا نقطه آلرژیک می نامند.

البته با دستیابی طب مدرن به طب سوزنی نقاط دیگری در گوش بر اساس عملکرد آن در بدن نامگذاری شد همچون نقطه ACTH که به همراه سایر نقاط در بدن در درمان آلرژی فصلی کاربرد دارد.

درمان آلرژی فصلی با طب سوزنی
درمان آلرژی فصلی با طب سوزنی

یک پرسش رایج – واقعا طب سوزنی چقدر در درمان آلرژی موثر است؟

از آنجا که ما ایرانی ها به درصد خیلی علاقه مند هستیم باید بگویم حدود ۴۰ الی ۶۰ درصد امید به درمان داریم.

.

تجربه بالینی

عملاً در مطب پاسخ به درمان همین حدود است. البته بیماری بوده است که بصورت آنی آبریزش بینی و سایر علایم او قطع گردیده و بمحض خارج کردن سوزن تمام علایم شروع می شد. و با قراردادن سوزن بمدت نیم ساعت دیگر علایم برنگشت و بهبودی حاصل شد. و همچنین بیمارانی بوده اند که پاسخ درمانی ناچیزی گرفته اند.

.

در پست های آینده شما را بیشتر با شگفتی های طب سوزنی آشنا می کنم!

انشاالله همیشه شاد و سلامت باشید.