تشخیص نقاط طلا و نقره در درمان بیماری ها با کمک دستگاه طب سوزنی

همانطور که قبلا در مورد سوزن های طلا و نقره و طب سوزنی گوش توضیح داده شد، برای درمان بیماری های مختلف استفاده از این سوزن ها می تواند در روند درمان بسیار بسیار موثر باشد.

البته یافتن نقاطی که نیاز به سوزن های طلا یا نقره داشته باشد با مشاهده و یا لمس و یا استفاده از پروب مخصوص طب سوزنی گوش امکان پذیر نمی باشد.

نقاط طب سوزنی بر اساس تفاوت سطح بار یونی نیاز به چنین سوزن هایی دارند.

خوشبختانه بر همین اساس دانشمندان آلمانی دستگاهی براساس فرکانس های دکتر نوگیر (نامی که به افتخار دکتر نوگیر از اساتید رشته طب سوزنی گوش انتخاب شده است) طراحی کرده اند که با استفاده از آن می توان نقاطی را که بار یونی آن نیاز به سوزن های طلایی و یا نقره ای  دارد را یافت و با استفاده از این نوع سوزن ها این نقاط را به تعادل یونی لازم می رساند.

البته موضوع فرکانس های دکتر نوگیر بحث بسیار پیچیده ای دارد که در لیزرتراپی هم از آن استفاده می شود. همچنین امروزه با استفاده از همین تئوری به اصلاح و افزایش محصولات کشاورزی پرداخته اند. می دانم از خودتان می پرسید یعنی چه؟ ولی آنچه گفته ام موضوع خیلی جدیدی هم نیست. یعنی از حدود 50 سال قبل مبانی و کارهای تحقیقاتی علمی این تئوری طی مسیر کرده و الان بطور کاربردی برای درمان در انسان استفاده می شود.

امیدوارم در جایی دیگر بتوانم موضوع را برای علاقه مندان بیشتر توضیح بدهم.