درمان افتادگی پوست صورت با طب سوزنی سنتی (لیفت پوست صورت با طب سوزنی)

پوست صورت انسان بدلیل مشکلات در تغذیه، اختلالات گوارشی، عدم مراقبت صحیح از پوست و همچنین بدلیل افزایش سن خاصیت کششی مناسب (الاستیسسته) خود را از دست می دهد. بدنبال این اختلال، شلی و افتادگی در پوست صورت و همچنین پوست تمام بدن ایجاد می شود.

از گذشته های دور در چین، با اثرات ترمیمی طب سوزنی در پوست بدن آشنا بودند. ولی با توجه به عدم موفقیت روش های جدید ترمیم افتادگی پوست و گاها عوارض آن همچون جراحی لیفت و … رویکرد جدیدی به استفاده از طب سوزنی برای زیبایی پوست صورت در اروپا و آمریکا و جدیدا در سایر کشورها شده است.

قبل از هر چیز باید بدانیم طب سوزنی در لیفت صورت، یک روش جراحی نمی باشد. به این معنی که جایی از پوست صورت برش و بدنبال آن لیفت (کشش) صورت نمی گیرد. بلکه با کمک فعال نمودن مکانیسم های طبیعی بدن، بعد مدتی از درمان این لیفت در صورت اتفاق می افتد.

طب سوزنی با بهبود عملکرد ارگان های داخلی بدن و سطح انرژی پوست بدن باعث بازسازی و ترمیم الاستین و کلاژن در پوست شده و بدین نحو عمل لیفت صورت انجام می شود.

طب سوزنی به تنهایی برای لیفت پوست صورت کافی است؟

یقینا پاسخ این سوال منفی است. ضمن انجام طب سوزنی باید توجه بیشتری به تغذیه و استراحت داشته باشیم. داشتن رژیمی سرشار از میوه ها، سبزی ها، جوانه غلات کامل و حبوبات جهت تامین مواد معدنی مورد نیاز بدن و مصرف پروتئین های لازم، ضروری است.

بدین گونه بدن مواد لازم برای تولید الاستین و کلاژن را دریافت خواهد کرد.

در طب سوزنی لیفت پوست صورت، علاوه بر گذاشتن سوزن ها در نقاط کلیدی بدن، سوزن هایی در نقاط خاصی از صورت قرار می گیرد تا علاوه بر تنظیم جریان انرژی (که در طب چینی بنام چی (1) می شناسند)، سلول های پوست صورت نیز تحریک به بازسازی و شروع به تولید کلاژن و الاستین نمایند.

ضمن اینکه برای بیمارانم در مطب از یک تکنیک ابداعی غیر چینی هم برای لیفت بهتر استفاده می کنم که نتایج بهتری را بدنبال داشته است.

تعداد جلسات طب سوزنی برای لیفت چقدر می باشد؟

بطور معمول هفته ای ۲ بار انجام طب سوزنی برای لیفت صورت لازم است. تعداد کلی جلسات بستگی به شدت شلی پوست دارد ولی بطور میانگین حدود ۲۰ جلسه درمانی لازم است.

البته شدیدا توصیه می شود جلسات یادآور ماهانه یکبار برای پایداری لیفت ایجاد شده انجام شود.

کاشت نخ برای ایجاد لیفت پوست صورت چگونه است؟

نخ های کاگ در واقع نخ های قابل جذب می باشند که در طی حدود شش ماه تا یکسال جذب بدن می شوند. بر خلاف نخ های قابل جذب معمول در جراحی، روی این نخ ها برجستگی هایی ظریف وجود دارد که می تواند بافت زیر پوست را در جهت کششی که ایجاد می کنیم، نگه دارد. (2)

بدین نحو در همان جلسه اول لیفت پوست صورت ایجاد می شود. البته مزایای جلسات درمانی با طب سوزنی را هرگز ندارد. ضمن اینکه می تواند عوارض خاص خودش را نیز داشته باشد.

آنچه در کلینیک شاهد هستیم معمولا مراجعین با درمان طب سوزنی نتایج ماندگارتر و بهتری پیدا کرده اند.

البته روش بسیار خوبی است که انشاالله در طی یک مقاله آن را کامل معرفی خواهم کرد.
  1. Qi
  2. لیفت پوست صورت با کاشت نخ خاردار یا کاگ  شماتیک یک نوع نخ خاردار یا کاگ