درمان بیماری ها با کاشت سوزن های طلا و نقره در گوش

یکی از مشکلاتی که همیشه ذهن متخصصین طب سوزنی را بخود مشغول داشته، حضور بموقع بیمار در کلینیک برای درمان با طب سوزنی و عدم اختلال در روند درمان بود. از طرفی مشکلات رفت و آمد برای بیماران، بطور ناخواسته باعث قطع بعضی جلسات درمانی می شد.

خوشبختانه ابداع تکنیک های جدید و اختراع بعضی وسایل در طب سوزنی منجر به حل مشکل فوق گردید. از جمله آنها درمان بیماری های مزمن با کاشت سوزن های مخصوص در گوش می باشد. اینگونه سوزن ها دو نوع می باشد. نوع اول بنام ASP و نوع دوم فعلا بنام IMPLANT می شناسند. نوع اول سوزن ها از جنس طلا و نقره است و بمدت حدود یک ماه در گوش می ماند (در صورت عدم مشکل می تواند بیشتر هم بماند) و سپس باید توسط پزشک خارج شود. نوع دوم سوزن ها از جنس تیتانیوم قابل جذب می باشد که بعد کاشت در روی نقاط خاص در لاله گوش بمدت طولانی در گوش می ماند و بعضی از آنها آهسته جذب بدن می شود.

در استفاده از سوزن ASP ابتدا حتما باید با دستگاه مخصوص (که در مقاله قبلی توضیح داده شد و بر اساس فرکانس های دکتر نوگیر عمل می کند) نقاط درمانی انتخاب و سپس سوزن ASP در آن نقطه قرار داده  شود.

متاسفانه هر دو نوع فوق سوزن ها در ایران موجود نمی باشد. البته با همت یکی از دوستان سوزن نوع اول مدتی قبل بطور محدود وارد ایران شد که با چند نفر از دوستان برای بعضی بیماران با بیماری های مزمن بطور رایگان استفاده کردیم. و انصافا در چند بیمار پاسخ بسیار عالی مشاهد شد. امیدوارم هر دو نوع سوزن (که در درمان بیماری های مزمن و سخت که براحتی به درمان های مختلف از جمله طب سوزنی جواب نمی دهند بسیار موثر هستند) بزودی درهمین سال 94 وارد کشور شود.

لازم به ذکر است سوزنهای ASP به میزان کافی موجود است و برای بیماران استفاده می شود. خوشبختانه سوزنهای ایمپلنت نیز وارد کشور شده است.