طب سوزنی تب سوزنی کلینیک طب سوزنی دکتر محمدمهدی اسعدی طب سوزنی  گوش طب سنتی عوارض طب سوزنی فواید طب سوزنی طب سوزنی برای زیبایی پوست مو آموزش طب سوزنی تهران اصفهان مازندران مشهد قم تبریز شیراز طب سوزنی برای لاغری درمان چاقی ترک اعتیاد با طب سوزنی هزینه طب سوزنی بهترین متخصص طب سوزنی سوزن های طب سوزنی لیفت صورت امبدینگ خطوط لبخند خط لبخند اخم کمر درد دیسک کمر طب سوزنی سردرد طب سوزنی روماتیسم زانو طب سوزنی افسردگی ریزش مو ماساژ درمانی

درمان جوش صورت (آکنه) با طب سوزنی سنتی

بروزرسانی: مشاوره پزشکی رایگان در سامانه پرسش و پاسخ دکتر محمد اسعدی

یک پرونده جذاب (۲۲)

بر اساس نظر سازمان جهانی بهداشت ( WHO ) در درمان بعضی از بیماریهای پوست استفاده از طب سوزنی بسیار کمک کننده می باشد. از جمله این بیماری ها آکنه میباشد. (مردم بیماری فوق را بنام جوش جوانی می شناسند.) بر اساس نظریه فوق بیماران مبتلا به جوش صورت بسیاری را با طب سوزنی درمان نموده ام که گزارش یک مورد شدید آنرا خدمت شما عزیزان تقدیم می کنم.

لازم به ذکر است بیماران با جوش صورت معمولا با شدت های بسیار متفاوت مراجعه می کنند. به همین دلیل طول درمان و میزان پاسخ به درمان با طب سوزنی بسیار متفاوت  است. بخصوص که بسیاری از بیماران مراجعه کننده معمولا دوست ندارند از بعضی غذاها و یا تنقلات و یا مصرف آدامس ها دست بردارند.

بیمار این پرونده خانم جوانی حدود 25 ساله هستند که بدلیل جوشهای چرکی فراوان صورت مراجعه کردند. علی رغم مراجعه به متخصصین محترم پوست و استفاده از داروهای مختلف، پاسخ درمانی حاصل نشد.

تقریبا درتمام صورت ایشان پوست سالم که جوش های چرکی و غیر چرکی و یا التهاب نداشته باشد، وجود نداشت. ضمنا در دوران ماهانه و یا با استرس ها و مختصر نا پرهیزی، این وضعیت تشدید می شد.  در چنین شرایطی با بررسی آزمایشات هورمونی و سالم بودن آنها درمان با طب سوزنی را آغاز نمودم.

پاسخ درمانی در روزهای اول بسیار ناامید کننده بود که با توجه به شدت بیماری چندان غیر منتظره هم نبود. ولی خوشبختانه با ادامه درمان و تغییرات مختصر در بعضی نقاط طب سوزنی، نتایج رضایت بخش حاصل شد.

در ابتدا، درمان با هفته ای سه جلسه شروع شد و سپس به هفته ای دو جلسه تقلیل یافت. و در نهایت با هفته ای یک بار درمان را ادامه و بعد 20 جلسه درمان را قطع کردم. با طرح درمانی فوق نتیجه بسیار رضایت بخش بود. البته توصیه کردم حتما ماهی یک بار برای جلسات یادآوری مراجعه کنند. زیرا احتمال عود در جوشهای شدید، بسیار است و بهتر است قبل از شدت یافتن بیماری جلوی پیشرفت آن گرفته شود.

2 دیدگاه در “درمان جوش صورت (آکنه) با طب سوزنی سنتی”

  1. سلام
    اگر جوش فقط در سطح صورت باشه و بیمار هیچ مشکلی در آزمایش و سونوگرافی نداشته باشه، نقاط درمان فقط روی صورت خواهد بود؟ یا بدن رو هم سوزن می گذارید؟
    می خوام مراجعه کنم ولی پاسخ سوال برام مهمه …

    1. سلام
      درمان طب سوزنی برای جوش های صورت در نقاط گوش و صورت و بدن می باشد که بسته به شرایط بیمار می توانیم فقط از گوش و صورت در درمان استفاده کنیم.
      موفق باشید

دیدگاه‌ها غیرفعال هستند.