گزارشی کوتاه از همایش های اخیر

روز جمعه ۸ آذر ۱۳۹۲ در هتل ملاصدرای صدا و سیما شاهد برگزاری دو گردهمایی کشوری در زمینه طب سوزنی بودیم.

اولین همایش در وقت صبح مربوط به تکنیک امبدینگ در طب سوزنی بود. دبیر اجرایی همایش، آقای دکتر محمدمهدی اسعدی شروع برنامه ها را  بعد از قرائت زیبای قرآن توسط قاری محترم آقای دکتر قاسمی، که از اساتید طب سوزنی هستند، با سرود ملی جمهوری اسلامی ایران آغاز کردند، که به شکوه همایش جلوه ویژه ای داد.

سخنرانان همایش، آقایان دکتر لشکری، دکتر پیرمرادی و دکتر محقق به ایراد سخنرانی پرداختند. البته آقای دکتر عبدلی هم برای سخنرانی به جایگاه تشریف آوردند که بیشتر گلایه و شکایت از همه (بخوانید انجمن طب سوزنی) داشتند و از زحمات آقای اردیبهشت و تیم همراه شان در کلینیک تشکر کردند و سپس مختصری راجع به روح (shen) صحبت کردند.

در مجموع همایش صبح با زحمات آقای دکتر اسعدی و آقای دکتر محقق (دبیر علمی) بسیار علمی و با کیفیت بسیار عالی برگزار شد.

دومین همایش در وقت عصر مربوط به طب سوزنی گوش بود. همچون همایش صبح، آقای دکتر اسعدی بعنوان دبیر اجرایی همایش با قرائت قران و پخش سرود ملی برنامه ها را شروع کردند. سخنرانان این همایش آقای دکتر حشمت، اطلاعات ارزنده ای راجع به Auricular Medicine ارائه دادند. آقای دکتر فدایی، درمان کاملی از بیماری خشکی مفصل آرنج (Frozen Schoulder) با طب سوزنی و جوانب احتیاطی آنرا بیان فرمودند. در ادامه همایش, آقای دکتر گنجی زاده و سایر همکاران تجربیات درمان با طب سوزنی گوش برای بیماران، را توضیح مختصر دادند. از نکات جالب، گزارش آقای دکتر فیروزی، فوق تخصص قلب، راجع به رفع درد سینه در مراجعین به مطب قلب خودشان بود، که با استفاده از طب سوزنی گوش به این امر دست یافتند.

در کنار برگزاری همایش، سالن نمایشگاه بسیار پرباری از کتب، تجهیزات طب سوزنی، سوزن های طب سوزنی و سایر وسایل مورد استفاده برای پزشکان طب سوزنی، دایر شد که به کیفیت این همایش افزوده بود.

در پایان قرار شد انشاالله تا سه ماه آینده چنین گردهمایی مجددا برگزار شود، که با اعلام آن استقبال شایانی از سوی پزشکان برای ارائه مقاله و ایراد سخنرانی شد.

به امید برنامه ای پربارتر